Informatieavond over prostaatkanker in het Catharina Ziekenhuis

- Congreszaal, Catharina Ziekenhuis

Het Prosper robot prostaatcentrum houdt op woensdag 19 april in het Catharina Ziekenhuis een informatieavond over prostaatkanker. Er wordt onder meer gesproken over de effecten van hormonale behandeling bij prostaatkanker. Wat zijn de bijwerkingen en wat als de hormonen niet meer werken? Ook het bestralen van de prostaat komt aan bod. Net als de veranderingen in diagnostiek. “We willen prostaatkanker steeds eerder ontdekken, zodat we de kanker zo snel mogelijk kunnen behandelen”, zegt uroloog Eric Vrijhof van het Catharina Ziekenhuis, die de avond zal leiden.

De informatieavond is voor patiënten met prostaatkanker en hun naaste(n) en wordt gehouden in de Congreszaal van het Catharina Ziekenhuis. De avond begint om 18.30 uur en duurt tot 22.00 uur. Uiteraard is er alle tijd voor het stellen van vragen. De avond is ook online te volgen.

Aanmelden

Aanmelden kan door een mail te sturen naar marlies.goijarts@catharinaziekenhuis.nl. Geef duidelijk aan of u persoonlijk aanwezig wil zijn of online deelneemt.

Prosper

Het Prosper robot prostaatcentrum is een netwerk van 3 grote kernziekenhuizen (CWZ, Catharina Ziekenhuis en het RadboudUMC) en enkele omliggende ziekenhuizen. Primaire doel van deze netwerkzorg is om de robotoperaties voor prostaatkanker op één locatie uit te voeren om zodoende betere uitkomsten te krijgen voor deze patiëntengroep.