Landelijk Themadag Radiotherapie – thema Hersenmetastasen

- Catharina Ziekenhuis - Locatie Congreszaal, route 149

De multidisciplinaire behandeling van de oncologische patiënt verbetert continu en innovaties binnen de radiotherapie volgen elkaar in een snel tempo op. Tijdens de themadag wordt van een specifieke patiëntengroep een overzicht gegeven van de laatste ontwikkelingen en worden praktijkvoorbeelden gepresenteerd.

Op donderdag donderdag 17 maart 2022 organiseren we van 09.30 – 17.15 uur al weer voor de 15de keer een Themadag Radiotherapie met dit jaar als thema:

Hersenmetastasen”

Onder dagvoorzitterschap van Coen Hurkmans gaan diverse sprekers jullie meenemen in al deze ontwikkelingen. Het belooft een interessante dag te worden, waarbij ruim tijd is voor vragen en discussie.

Deze dag is bedoeld voor klinisch fysici (i.o.), radiotherapeutisch laboranten, assistenten in opleiding tot radiotherapeut, radiotherapeuten en (project)medewerkers. Globale kennis van moderne bestralingstechnieken is wel vereist.

Accreditatie

Voor de themadag Hersenmetastasen is accreditatie aangevraagd bij de:
ADAP       NVMBR – Scholing
                  Scholing stralingsveiligheid
NVRO      Nascholing Radiotherapie en Oncologie
NVKF       Werkterrein – Radiotherapie (RT)

Inschrijven voor themadag

U kunt zich uitsluitend digitaal inschrijven via de site van het Catharina Ziekenhuis. Het programma is hier te bekijken

Nadere informatie

Downloads

1 – Klinische trials – wat hebben we geleerd en welke vragen staan open.Jaap Zindler
2 – De biologie van hersenmetastasen.Peter-Paul vd Toorn
3 – Cohort for patient-reported outcomes imaging and trial.Fia Cialdella
4 – Stereotactische radiochirurgie van hersenmetastasen middels de Gamma Knife, gezien vanuit de radiotherapeut.Laura Merckel
5 – QA voor stereotactische RT bij hersenmetas.Paul van Haaren
6 – Markerloos bestralen.Marion Essers
7 – Hersenmetastasen bestraling in het AUMC.Ingrid Kuijper
8 – Hersenmetastasen bestralingen met de Gamma Knife gezien vanuit de Klinisch Fysicus
9 – CT-Linac based One-Stop bestraling van interacraniele tumoren

Inschrijven:

Vanwege de 1,5 meter maatregelen in het ziekenhuis en de capaciteit van de Congreszaal zijn we genoodzaakt de inschrijving te sluiten en kunt u zich helaas niet meer opgeven als deelnemer.