dr. ir. H.M. (Loes)  Frijns-van Zijp

Klinische fysica
Radiotherapie
Aangesteld

Vanaf jongs af aan heb ik een passie voor techniek gehad. Het liefste sleutelde ik samen met mijn grote broer aan kapotte radio’s en tv’s. In het vakgebied van de Klinische Fysica kan ik deze passie gebruiken om hoogwaardige technische innovaties in de kliniek te introduceren.

Tijdens mijn opleiding tot Klinisch Fysicus Radiotherapie in het Universitair Medisch Centrum Utrecht heb ik gewerkt aan de introductie van MR-geleide bestralingen met behulp van de MR-linac. Deze kennis heb ik meegenomen naar het Catharina ziekenhuis waar ook deze techniek gebruikt zal gaan worden in de behandeling van kanker. Aanvullend heb ik als aandachtsgebied kwaliteit en veiligheid in mijn portefeuille. Door met een multidisciplinair team kritisch te kijken naar de zorgprocessen op onze afdeling zorgen we ervoor dat we continue verbeteren en voor iedere patiënt de optimale zorg kunnen bieden.

Aandachtsgebieden

• MR-geleide radiotherapie
  • Kwaliteit en patiëntveiligheid

Opleidingen & ervaringen

• 2020-2021: Klinisch Fysicus Radiotherapie, UMC Utrecht
  • 2016-2020: Opleiding tot Klinisch Fysicus Radiotherapie, UMC Utrecht
  • 2014-2016: Postdoctoraal onderzoeker, UMC Utrecht
  • 2013-2014: Projectmedewerker, Instituut Verbeeten
  • 2008-2012: Promotie aan de TU Eindhoven, proefschrift “Study of methods for blood platelet function testing in the perspective of a lab-on-chip application.”
  • 2007-2008: R&D researcher, Océ Technologies
  • 2003-2007: Opleiding Technische Natuurkunde, TU Eindhoven