Catharina Hart- en vaatcentrum nog beter door samenwerking met Medtronic

Het Hart- en vaatcentrum van het Catharina Ziekenhuis krijgt de beschikking over de modernste apparatuur voor cardiologie. Dat is mede het gevolg van een intensieve samenwerking die het ziekenhuis aangaat met het Amerikaanse bedrijf Medtronic, dat is het grootste bedrijf ter wereld op gebied van cardiologische technologie. De samenwerking, voorlopig voor de duur van vijf jaar, is 25 juni 2015 bekend gemaakt.

Patiënten krijgen toegang tot de nieuwste medische hulpmiddelen, zoals pacemakers en hartmonitors.”

Cardioloog dr. Lukas Dekker van het Catharina Hart- en vaatcentrum in het Eindhovens Dagblad over de samenwerking met Medtronic.Lees het verhaal

De samenwerking is volgens cardioloog dr. Lukas Dekker goed nieuws voor de ruim 25.000 hartpatiënten die jaarlijks in het Catharina Ziekenhuis worden geholpen. “Hun behandeling kan sneller verlopen, er zal minder uitval zijn en zij krijgen toegang tot de nieuwste medische hulpmiddelen zoals pacemakers en hartmonitors.”

Het Eindhovens Dagblad interviewde dr. Lukas Dekker over deze samenwerking.