Catharina Ziekenhuis verzet geplande zorg in verband met griepepidemie

Er heerst een griepepidemie in Nederland. Veel mensen zijn ziek thuis of moeten in het ziekenhuis verpleegd worden vanwege de griep. Dat heeft tot gevolg dat veel bedden in het Catharina Ziekenhuis worden ingenomen door patiënten met griep en/of longproblematiek. Het gaat in veel gevallen om oudere patiënten, die vaak een complexe zorgvraag hebben. Tegelijkertijd kampen ook veel medewerkers met griepachtige verschijnselen.

Om aan onze zorgplicht te kunnen voldoen worden vijftien geplande operaties deze week verplaatst. Dat gebeurt alleen als dat medisch verantwoord is. Patiënten van wie de operatie wordt verplaatst, worden zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. Zij ontvangen op korte termijn een nieuwe afspraak.

Spoedoperaties gaan altijd door. Patiënten die naar de Spoedeisende Hulp komen, kunnen geconfronteerd worden met een langere wachttijd.

Het Catharina Ziekenhuis werkt op maximale capaciteit. De situatie wordt elke dag opnieuw beoordeeld. Door de genomen maatregel kan het ziekenhuis de optimale kwaliteit van zorg blijven leveren voor patiënten in de regio.