Deze video maakt een CT-scan minder spannend

Een behandeling of onderzoek in het ziekenhuis, dat kan best spannend zijn. Daarom zijn we continu op zoek naar nieuwe manieren om onze patiënten zo goed mogelijk voor te bereiden op hun komst naar het ziekenhuis. Onlangs is in samenwerking met Fontys Hogescholen daarom een 360 graden video gemaakt van een CT-scan.

Nu kunnen patiënten thuis al een kijkje nemen in de onderzoeksruimte waar de CT-scan staat. Zo weet je dus vóór de behandeling al wat je straks in het ziekenhuis te wachten staat.

Ondergaat u een CT-scan? Bekijk hier hoe zo’n onderzoek verloopt in een 360 graden video

Streetview

Eerder al werd een 360 graden video gemaakt van het Catharina Kanker Instituut. En via Streetview kun je een kijkje nemen op de verpleegafdeling Verloskunde van ons ziekenhuis.

De video’s en de Streetview-rondgang over de Kraamsuites kunnen het beste worden bekeken op een mobiele telefoon of tablet. Door de telefoon of tablet te draaien, draait het beeld mee, zodat de hele ruimte te bekijken is.