Cliëntenraad

Om de kwaliteit van zorg te bevorderen en het verblijf van patiënten zo prettig mogelijk maken, heeft het Catharina Ziekenhuis een Cliëntenraad. Deze raad behartigt de belangen van patiënten van ons ziekenhuis. Ze behandelen onderwerpen die voor een grote groep patiënten van belang zijn.

Waarmee kunt u bij de Cliëntenraad terecht?

De Cliëntenraad volgt het beleid van het ziekenhuis op de voet. Ze verdiepen zich in praktische zaken over uiteenlopende onderwerpen zoals:

  • de hoogte van de parkeerkosten;
  • de tijd waarop gegeten wordt en de menu’s waaruit patiënten kunnen kiezen;
  • huisregels en regels over bijvoorbeeld roken.

De Cliëntenraad houdt zich ook bezig met het beleid van het ziekenhuis, bijvoorbeeld:

  • fusieplannen, inkrimpen en uitbreiden van werkzaamheden en verbouwingen;
  • de begroting en de jaarrekening;
  • de benoeming van leden Raad van Bestuur en Raad van Toezicht.

Meer informatie

Blader gemakkelijk door het online jaarverslag Cliëntenraad 2016 en het jaarplan Cliëntenraad 2016.

Contact

Voor meer informatie of vragen over de Cliëntenraad, kunt u contact opnemen met ambtelijk secretaris Marja Gortmaker-Bijl.

Cliëntenraad 040 - 239 65 07 (di. t/m vr. van 09.00 tot 16.30 uur)

Ideeënbus Cliëntenraad

Contactgegevens
  • -
  • * = verplicht in te vullen

  • Should be Empty:


* = verplicht in te vullen