Tweede Catharina shuttle is schot in de roos

Het Catharina Ziekenhuis heeft een tweede golfkar aangeschaft waarmee patiënten van en naar de hoofdingang kunnen worden vervoerd. Dankzij de inzet van de tweede shuttle worden er niet twee, maar zelfs drie keer zoveel patiënten vervoerd.

Oorspronkelijk zou de Catharina shuttle patiënten die slecht ter been zijn van de kiss & ride-zone naar de hoofdingang (en andersom) brengen, maar op verzoek van patiënten rijdt de verlengde golfkar tegenwoordig ook naar de minder valide parkeerplaats, de bushalte of het parkeerterrein. Dit zorgde er echter wel voor dat de shuttle langer onderweg was en patiënten dus ook langer moesten wachten.

Om dit probleem te tackelen werd een tweede shuttle aangeschaft. Een schot in de roos, zo blijkt. De trefkans om een shuttle tegen te komen is zoveel groter dat er zelfs drie keer zoveel mensen worden vervoerd. Tot voor kort waren er 170 vervoersmomenten per dag, nu zijn er dat meer dan 500.

De shuttles zijn aangeschaft om de overlast voor patiënten tijdens de bouw van de nieuwe hoofdingang met daar bovenop het nieuwe Hart- en vaatcentrum tot een minimum te beperken. De shuttles worden bestuurd door vrijwilligers.