ir. C. (Carla)  Kloeze

Afdeling(en)
Klinische fysica
Aangesteld

Tijdens mijn studie Biomedische Technologie aan de Universiteit Twente kwam ik voor het eerst in aanraking met het vak klinische fysica en ik raakte meteen enthousiast. De betrokkenheid bij de patiëntenzorg en het op een kwalitatieve en veilige wijze introduceren van innovaties in het ziekenhuis spreken mij ontzettend aan.

In 2011 ben ik in opleiding gegaan tot Algemeen Klinisch Fysicus in het Catharina Ziekenhuis. Na het behalen van mijn opleiding in 2015 ben ik aan de slag gegaan als Klinisch Fysicus en coördinator medische technologie in het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis in Zeeland. Eind 2016 ben ik vervolgens als Algemeen Klinisch Fysicus gaan werken in het Catharina Ziekenhuis. Mijn aandachtsgebieden zijn met name de high care afdelingen en toepassingen, zoals de Operatiekamers (OK), de Intensive Care (IC), patiëntbewaking en -beademing. Tevens ben ik de coördinator medische technologie van het ziekenhuis.

Aandachtsgebieden

• Operatiekamers
  • Intensive Care
  • Algemene Klinische Fysica
  • MRI

Opleidingen & ervaringen

• Opleiding tot Algemeen Klinisch Fysicus, Catharina Ziekenhuis
  • Opleiding Biomedische Technologie, Universiteit Twente

Nevenactiviteiten

• Coördinator Medische Technologie, Catharina Ziekenhuis
  • Bestuurslid Stichting Opleiding Klinische Fysica (OKF)

Lidmaatschappen

• Nederlandse Vereniging Klinische Fysica (NVKF)

Publicaties

Kloeze. C, Klompenhouwer E.G., Brands P.J., van Sambeek M.R., Cuypers P.W., Teijink J.A. (2014). Editor’s choice – Use of disposable radiation absorbing surgical drapes results in significant dose reduction during EVAR procedures. Eur. J. Vasc. Endovasc. Surg. 47(3): 268-272.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24445087

Overdevest E.P., van Hees J.W., Lagerburg V., Kloeze C., van Straten A.H.M. (2014) Healthcare failure mode effect analysis of a miniaturized extracorporeal bypass circuit. Perfusion. Epub op: 6 feb 2014.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24503611