dr. M.R. (Marten)  Nijziel

Aangesteld
BIG registratienr.
99040294201

Tijdens mijn studie geneeskunde in Utrecht werd ik geraakt door een stage op de afdeling hematologie in het academisch ziekenhuis, waar de patiënten met goedaardige en kwaadaardige bloedziekten werden behandeld. Sindsdien heeft mijn verdere opleiding in het Catharina Ziekenhuis en het Academisch Ziekenhuis Maastricht altijd in het teken gestaan van de hematologie en de oncologie. Na het voltooien van mijn opleiding in 2002 heb ik ruim 13 jaar als internist-hematoloog gewerkt in het Máxima Medisch Centrum en daarna 2 jaar als hoofd van de benigne hematologie en beoogd hoogleraar in het Radboudumc. In oktober 2017 mocht ik terugkeren in het Catharina Ziekenhuis bij het Catharina Kanker Instituut, waar alle patiënten met goedaardige en kwaadaardige bloedziekten worden behandeld. Daarmee is de cirkel rond. Met een team van toegewijde assistenten, verpleegkundigen en artsen doen wij er alles aan om u te genezen of, als dat niet mogelijk is, de kwaliteit van leven zo lang mogelijk op peil te houden. Met aandacht voor de mens achter de patiënt. Dat doen wij samen met zijn allen, voor u.

Aandachtsgebieden

• benigne hematologie
  • hemato-oncologie
  • hemostase en trombose

Opleidingen & ervaringen

• Universiteit Utrecht, studie geneeskunde
  • Catharina Ziekenhuis Eindhoven, 1993-1997 (opleiding tot internist)
  • Academisch Ziekenhuis Maastricht, 1997-2002 (opleiding tot internist -hematoloog)
  • Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven, 2002-2015 (internist-hematoloog)
  • Radboudumc Nijmegen, 2015-2017 (internist-hematoloog)
  • Promotie: 3 november 2006 Universiteit Maastricht: Hypercoagulability in cancer: new aspects of Trousseau’s syndrome.

Nevenactiviteiten

• Lid bestuur en penningmeester Nederlandse Vereniging voor Hematologie, 2007-2016
  • Vakinhoudelijk projectleider Dutch Hematology Congress Papendal, 2011-heden

Lidmaatschappen