Catharina Ziekenhuis Top Employer 2015

Het Catharina Ziekenhuis is voor het zevende achtereenvolgende jaar door Top Employers Institute uitgeroepen tot Topwerkgever. Het Catharina Ziekenhuis scoort in het onafhankelijk onderzoek vooral goed op leren & ontwikkelen, arbeidsomstandigheden en talentontwikkeling.

Top Employers Institute geeft het keurmerk wereldwijd alleen aan organisaties en ondernemingen die voor hun personeelsbeleid de hoogste normen toepassen. Het biedt (toekomstige) medewerkers de garantie dat zij kiezen voor een organisatie die zich richt op een optimale ontwikkeling van medewerkers in een prettige werkomgeving. Het onderzoek van het Top Employers Institute beoordeelt alle kritieke aspecten van de Human Resources-omgeving en certificeert uitsluitend organisaties die kunnen aantonen dat ze hun arbeidsomstandigheden voortdurend optimaliseren en het goede voorbeeld tonen op het vlak van de ontwikkeling van medewerkers.

Dat de arbeidsomstandigheden goed op orde zijn binnen het Catharina Ziekenhuis blijkt ook uit de resultaten van het medewerkeronderzoek uit 2014. De hoge respons van 72% (2.592 medewerkers) geeft blijk van een positieve betrokkenheid. Medewerkers waarderen het ziekenhuis met een 7,4 tegen 6,9 in 2011. Maar liefst 86% beveelt het ziekenhuis aan als werkgever. Het ziekteverzuim is in de afgelopen jaren verder gedaald van 4,9% in 2011 naar 3,6% in 2014.

Meer informatie over het Top Employers Institute staat op www.top-employers.com