Steekproef onder ziekenhuismedewerkers in Brabant

17.20 uur

Om na te gaan in hoeverre er sprake is van verspreiding van het nieuwe coronavirus in Nederland is het RIVM zaterdag een steekproef in Noord-Brabant gestart, waarbij getest wordt op het virus. Reden daarvoor is dat van de patiënten waarvan geen besmettingsbron bekend is of waarvan die bron nog onderzocht wordt, het merendeel uit Noord-Brabant komt of een link heeft met onze provincie.

De steekproef wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers als afspiegeling van de Noord-Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom een aantal ziekenhuizen in deze provincie gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen. In het Catharina Ziekenhuis zijn in de afgelopen dagen al voldoende medewerkers getest. In overleg met het RIVM is besloten om voor ons ziekenhuis geen extra oproep te doen. De uitslagen worden anoniem gedeeld met het RIVM. Lees meer informatie over dit onderwerp.