Thuismonitoring en digitale begeleiding tijdens uw kankerbehandeling (Folder)
5623 EJ Eindhoven
040 - 239 91 11
Thuismonitoring en digitale begeleiding tijdens uw kankerbehandeling (Folder)
U krijgt een behandeling tegen kanker in het Catharina Ziekenhuis, of gaat daar binnenkort mee starten. Uw zorgverlener heeft aangegeven dat u gebruik kunt maken van thuismonitoring en digitale begeleiding via een app. In deze folder leggen we uit hoe dit werkt.
Waarom thuismonitoring en digitale begeleiding?
Bij thuismonitoring maken we gebruik van de Patient Journey App. Deze app geeft u informatie en begeleiding tijdens uw behandeling. In de app kunt u gemakkelijk uw klachten doorgeven. U krijgt direct advies over wat u zelf kunt doen om klachten te verminderen. Is het belangrijk om het ziekenhuis te bellen? Dan laat de app dit ook weten. Daarnaast biedt de app handige informatie om u te ondersteunen tijdens uw behandeling.
Hoe werkt thuismonitoring en digitale begeleiding?
Als u kiest voor thuismonitoring, wordt van u verwacht dat u in de Patient Journey App vragen beantwoordt en informatie in de app leest. Thuismonitoring tijdens uw kankerbehandeling bestaat uit de volgende onderdelen:
1. Klachten doorgeven tijdens uw behandeling
U kunt na de start van uw behandeling op ieder moment uw klachten doorgeven. De app vraagt daarnaast ook elke week naar uw klachten en uw gewicht. Heeft u geen klachten? Geef dit dan ook door in de app, zodat we u goed kunnen blijven volgen en waar nodig kunnen begeleiden.
Via de app krijgt u een passend advies op basis van uw klachten en bijwerkingen. Zo weet u altijd wat u zelf kunt doen of wanneer u het ziekenhuis moet bellen.
2. Ondersteuning tijdens uw behandeling met nuttige informatie
De app biedt nuttige informatie om u te ondersteunen tijdens uw behandeling.
De Patient Journey App bestaat uit een aantal onderdelen:
- Tijdlijn
De tijdlijn toont u informatie wanneer deze voor u belangrijk is. - Informatiebibliotheek
De informatie op de tijdlijn kunt u ook altijd terugzoeken via de informatiebibliotheek. - Contact
Hier vindt u alle contactgegevens die u nodig heeft, zoals telefoonnummers. Zo weet u wie u kunt bellen bij klachten of voor niet-medische vragen die niet over uw ziekte of behandeling gaan (zoals vragen over afspraken). - Profiel
Het laatste tabblad van het hoofdmenu in de app is het profiel tabblad. Hier kunt u verschillende instellingen aanpassen, zoals de lettergrootte van de tekst. Ook kunt u hier de algemene voorwaarden, de privacyverklaring en andere technische informatie bekijken.
Heeft u binnenkort een afspraak ter voorbereiding op uw behandeling? Lees dan vooraf alvast de informatie op uw tijdlijn goed door. Deze informatie kunt u ook altijd terugzoeken via de informatiebibliotheek in de app.
Wat heeft u nodig voor thuismonitoring?
Om aan thuismonitoring mee te doen, heeft u een telefoon of tablet nodig waar u de Patient Journey App op kunt downloaden.
Hoe installeert u de app?
Het ziekenhuis meldt u aan voor thuismonitoring. U krijgt dan een e-mail van de Patient Journey App. Daar vindt u een knop om de Patient Journey App te downloaden. Ga vervolgens terug naar de mail en klik op ‘activeer uw account’. In de e-mail van Patient Journey App vindt u ook een instructievideo voor hulp bij het downloaden en activeren van de app.
Zet meldingen aan
U krijgt meldingen van de Patient Journey App wanneer u bijvoorbeeld een vragenlijst in moet vullen. Zet daarom de meldingen via e-mail of push-berichten op uw telefoon of tablet aan. Bij het downloaden vraagt de app om uw toestemming hiervoor.
Bescherming van uw gegevens
Gezondheidsgegevens die u in de Patient Journey App invult, delen wij met het medisch servicecentrum van Zorg bij jou B.V. Zorg bij jou zorgt ervoor dat uw (medische) gegevens goed beschermd zijn. In onze privacyverklaring leest u hoe we met uw gegevens omgaan en welke (privacy)rechten u heeft.
Wilt u geen toestemming meer geven? Neem dan contact op met uw zorgverlener.
Gebruik van gegevens voor wetenschappelijk onderzoek
Om de zorg continu te verbeteren, deelt Zorg bij jou geanonimiseerde gezondheidsgegevens voor wetenschappelijk onderzoek met ziekenhuizen en samenwerkingsverbanden van ziekenhuizen.
Wilt u geen toestemming meer geven? Neem dan contact op met uw zorgverlener.
Eigen risico
Thuismonitoring is onderdeel van onze zorgverlening. De kosten voor het gebruik van de app worden vergoed vanuit de basisverzekering, met uitzondering van het eigen risico. Neem bij vragen contact op met uw zorgverzekeraar.
Contactgegevens
Heeft u na het lezen van deze folder nog vragen? Neem dan contact op met het Monitoringscentrum (ma t/m vrij tussen 08.00 en 16.30 uur), bel: 040 – 239 62 00. Voor hulp of vragen bij het installeren van de app kunt u ook ons Monitoringscentrum bellen.
Routenummer(s) en overige informatie overige informatie over het Monitoringscentrum kunt u terugvinden op www.catharinaziekenhuis.nl/monitoringscentrum