15e Hartweek van het Catharina Ziekenhuis inspireert zorgprofessionals uit heel Nederland

Verpleegkundigen die een hartingreep uitvoeren: het kan tijdens de Hartweek van het Catharina Ziekenhuis. Van 6 tot en met 10 november organiseert het Catharina Ziekenhuis voor de 15e keer de Hartweek. Het doel van de Hartweek is om onze kennis en ervaring te delen met zorgprofessionals en hen te inspireren. Daarnaast willen we ook met en van elkaar leren, zodat samenwerkingen geoptimaliseerd kunnen worden.

De Hartweek is een succesvol evenement dat jaarlijks wordt georganiseerd door het Hartcentrum van het Catharina Ziekenhuis om alle ontwikkelingen op het gebied van cardiologie en cardiochirurgie binnen en buiten het ziekenhuis te kunnen delen. Met bijna 1000 inschrijvingen is deze editie van de Hartweek wederom een groot succes.

Informeren en inspireren

Tijdens de Hartweek kunnen zorgprofessionals zich laten informeren en inspireren via lezingen, presentaties en workshops. Naast alle inhoudelijke onderwerpen is er dit jaar ook veel aandacht voor de eigen conditie van het hart en is er een thematische dag georganiseerd rondom levensstijl en preventie. Tijdens de hartweek willen we met en van elkaar leren. Via een videostream kunnen deelnemers een hartoperatie volgen en vragen stellen aan de behandelend arts. Voor medewerkers die altijd al eens een hart van dichtbij hebben willen zien is er een snijpracticum georganiseerd.

Tijdens een live verbinding kunnen de deelnemers van de Hartweek meekijken met cardiothoracaal chirurg Ka Yan Lam hoe zij een mini AVR plaatst. Zorgprofessionals krijgen daarmee meer inzicht in de procedure. Ook kunnen zij vragen stellen aan cardiothoracaal chirurg Joost ter Woorst, die samen met de deelnemers in de congreszaal naar de livestream kijkt.

Tijdens de Hartweek delen we niet alleen de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van hartziekten. Er is aandacht voor de gezondheid van de medewerker en we willen iedereen de gelegenheid geven om zoveel mogelijk te ervaren.

Ben je benieuwd naar alle lezingen en onderwerpen? Bekijk het hele programma van de Hartweek op deze speciale website.