Afscheid oncologisch chirurg Harm Rutten

“Door zijn onophoudelijke inzet, zijn visie, zijn vermogen samen te werken en anderen mee te laten delen in succes heeft Harm Rutten eigenhandig de kwaliteit van zorg voor patiënten met endeldarmkanker in Nederland naar een hoger niveau gebracht. Als het gaat om de complexe behandeling van patiënten met vergevorderde tumoren van de endeldarm is Harm Rutten een icoon en een internationaal fenomeen. ‘De moeilijkste patiënten stuur je naar Rutten’. Zijn werk als instructeur, opleider, mentor, docent en wetenschappelijk onderzoeker deed hij naast zijn reguliere praktijk, ’s avonds en in het weekend. Als collega-chirurg en zijn opvolger bewonder ik wat hij bereikt heeft mateloos. Ik ken geen dokter die zo evident en persoonlijk een beslissende rol heeft gespeeld in de levens van duizenden patiënten”, aldus chirurg dr. Pim Burger.

Het Catharina Ziekenhuis wenst Harm Rutten heel veel plezier met de vrijkomende tijd en zijn blij dat we nog gebruik kunnen blijven maken van zijn ervaring. In de volgende nieuwsbrief treft u een afscheidsinterview met hem aan.