Altijd een borstkolf binnen handbereik

Het Catharina Ziekenhuis zet zich actief in voor het stimuleren van borstvoeding als de optimale voeding voor pasgeborenen. Om kersverse ouders te ondersteunen bij het geven van borstvoeding, biedt het ziekenhuis vanaf vandaag de mogelijkheid om borstkolven te huren. Bij het Vrouw-kind centrum van het Catharina Ziekenhuis is een MYPUMP-unit geïnstalleerd. Deze volledig geautomatiseerde unit is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar toegankelijk en altijd gevuld met verschillende typen borstkolven.

Een goede start
Kelly Luttjeboer, teamleider op de verloskamers, is zeer enthousiast over de komst van de MYPUMP-units. “We zijn verheugd dat we kunnen bijdragen aan een positieve start voor alle pasgeboren baby’s en hun ouders. Een geboorte laat zich niet plannen. Dankzij het aanbieden van kolfsets in het ziekenhuis kunnen we de borstvoeding direct stimuleren, wat een gunstig effect heeft op het geven van borstvoeding, zowel voor de moeder als het kind.”

Altijd beschikbaar en dichtbij
Hoewel het huren van een borstkolf geen nieuw concept is, biedt de aanwezigheid van de MYPUMP-unit in het ziekenhuis aanzienlijke voordelen. Ouders kunnen op elk gewenst moment direct een borstkolf met kolfset bestellen en ophalen en mee naar huis nemen. Informatie over het huren van een borstkolf voor kraamvrouwen is te vinden op het Vrouw-kind centrum in het ziekenhuis en op de website van mypump.nl. De MYPUMP-unit is toegankelijk voor alle gezinnen, ook kraamvrouwen die niet in het ziekenhuis bevallen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week een kolfset huren.

MYPUMP-unit – Vrouw-kind centrum