Bespaar tijd met het regelen van thuiszorg

De transferpunten van het Catharina Ziekenhuis, Máxima MC en het Anna Ziekenhuis kunnen u helpen.  Mocht u niet in staat zijn zelf thuiszorg te regelen, maak dan een ZorgDomeinverwijzing (onder geriatrie). Het transferpunt onderzoekt dan gedurende 3 dagen of er thuiszorg beschikbaar is. De slagingskans is 67%.

Als uw ZorgDomeinverwijzing voor 11.30 uur binnen is, wordt deze nog dezelfde dag aangeboden aan de thuiszorgteams. Als er passende thuiszorg is gevonden, krijgt u dezelfde dag bericht via e-mail of telefoon met daarin alle gegevens. U kunt dan zelf contact opnemen en relevante gegevens uitwisselen. Wordt er geen passende zorg gevonden, dan biedt de transferafdeling de vraag nog twee dagen aan in de SiiLo app. Als er na drie dagen geen passende zorg is gevonden, wordt de casus overgedragen aan de zorgverzekeraar en krijgt u hiervan bericht.

Probeer altijd eerst via reguliere contacten passende zorg te vinden, lukt dat niet stuur dan een ZorgDomein verwijzing (onder geriatrie) naar het transferteam van een ziekenhuis naar keuze, bij voorkeur het ziekenhuis waar de patiënt bekend is. Deze dienst is vooral opgericht om de huisarts te ontlasten, maar er is geen garantie dat er altijd thuiszorg geregeld kan worden. Heeft u nog vragen hierover, neem dan contact op met de huisartsenadvieslijn: (088) 333 44 49.