Bloedprikken voortaan ook mogelijk op afspraak

Patiënten kunnen vanaf vandaag een afspraak maken om bloed te laten prikken. Een afspraak maken kan via onze website op www.catharinaziekenhuis.nl/bloedprikken. Bloedafname zonder afspraak blijft ook mogelijk tussen 08.00 en 17.00 uur.

Door het nieuwe afsprakensysteem voorkomen we de piekmomenten en hoeven patiënten minder lang te wachten als ze een afspraak hebben. In de huidige situatie heeft het laboratorium te maken met piekmomenten waardoor patiënten regelmatig lang moeten wachten in de wachtruimte. Door de coronamaatregelen zijn er momenteel minder plaatsen in de wachtkamer beschikbaar. Voor het inleveren van materialen (bijvoorbeeld urine, ontlasting, speeksel, sperma) hoeven patiënten geen afspraak te maken.