Burgemeester brengt m(a)andje fruit voor zorgpersoneel

Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven heeft vanmorgen een bezoek gebracht aan het Catharina Ziekenhuis. Hij liet zich op de Intensive Care, de Spoedeisende Hulp, een cohortafdeling en het Catharina Kanker Instituut bijpraten over de laatste stand van zaken rondom corona.

John Jorritsma luistert aandacht naar SEH-arts Lotje Emmen. Naast haar SEH-verpleegkundige Stefan Gerrits.

Jorritsma vond de verhalen die hij te horen kreeg ‘impactvol’. “De zorg verdient nog steeds applaus. Ik vond het indrukwekkend om te zien dat er enthousiaste en geïnspireerde zorgverleners zijn, die de schouder eronder blijven zetten. Zij staan met elkaar in de vierde of vijfde golf onder bijzondere omstandigheden. Mentaal en fysiek wordt het steeds moeilijker.”

SEH-arts Lotje Emmen, bestuursvoorzitter Nardo van der Meer en burgemeester John Jorritsma in een traumakamer op de Spoedeisende Hulp.

De burgemeester was er ook om de zorg een hart onder de riem te steken. “Namens de gemeente Eindhoven heb ik in plaats van een mandje een ‘maandje’ fruit meegenomen.” Tijdens de hele decembermaand is er voor alle medewerkers fruit beschikbaar gesteld uit de Philips Fruittuin. Jorritsma hoopt dat het de komende weken relatief rustig blijft in het ziekenhuis.