Catharina Ziekenhuis gestart met vaccineren van medewerkers

Het Catharina Ziekenhuis is vandaag gestart met het vaccineren van medewerkers in de acute zorg.

Het ministerie van Volksgezondheid heeft 30.000 vaccins vervroegd beschikbaar gesteld. Die zijn bestemd voor zorgmedewerkers die in direct contact staan met coronapatiënten: mensen op de IC, de afdeling Spoedeisende Hulp en de verpleegafdelingen voor Covid-patiënten. Ook ambulancemedewerkers kunnen zich laten vaccineren. In het Catharina Ziekenhuis gaat het om ongeveer 750 medewerkers.

Verpleegkundige Sjuul van Hattem krijgt als eerste in het Catharina Ziekenhuis een vaccinatie.

Mooi signaal

Geranne Engwirda, lid van de Raad van Bestuur van het Catharina Ziekenhuis: “Dit is superbelangrijk voor de continuïteit van zorg. Iedere zorgmedewerker die gezond blijft, telt. En het is een heel mooi signaal dat onze medewerkers gezien en gehoord worden in deze intensieve tijd.”

Verdeling vaccins

De verdeling en distributie van de vaccins naar de ziekenhuizen vindt plaats door het Regionale Overleg Acute Zorgketen. De 750 acute zorgmedewerkers krijgen het Pfizer-vaccin, dat na twee prikken beschermt voor 95 procent.