Catharina Ziekenhuis moet zorg nog verder afschalen

Alle ziekenhuizen, waaronder het Catharina Ziekenhuis zal haar kritiek planbare zorg mogelijk nog verder afschalen.

Kritiek planbare zorg zijn operaties en behandelingen die binnen zes weken zouden moeten worden uitgevoerd. Het ziekenhuis bekijkt per dag binnen een speciaal ‘prioriteringsteam’ welke zorg ‘prioriteit’ heeft en door kan gaan.

Het afschalen van zorg is nodig omdat er nog altijd veel patiënten met COVID-19 zijn opgenomen op speciaal hiervoor ingerichte verpleegafdelingen. Hierdoor zijn er minder bedden en medewerkers beschikbaar voor patiënten die na een operatie moeten worden opgenomen op een gewone verpleegafdeling. Bovendien willen we ook voldoende bedden beschikbaar hebben om patiënten te kunnen opvangen die via de Spoedeisende Hulp binnenkomen en acuut onze zorg nodig hebben.

Bel niet zelf naar het ziekenhuis

Patiënten die het betreft worden persoonlijk geïnformeerd. Wij vragen u niet zelf naar het ziekenhuis te bellen. Op deze manier blijft ons ziekenhuis bereikbaar. Wij begrijpen dat het opnieuw uitstellen van een operatie heel vervelend is en vragen om u begrip. Ook afspraken op de polikliniek kunnen worden omgezet naar een telefonisch consult. U wordt door ons gebeld als dit voor u aan de orde is.

De meest actuele informatie over corona vindt u in ons liveblog.