Catharina Ziekenhuis prominent aanwezig in EO-serie ‘’ Zij houden Nederland in leven”

Zij houden Nederland in leven (promo)
  Promo EO-serie “Zij houden Nederland in leven”

Het Catharina Ziekenhuis levert een belangrijke bijdrage aan de nieuwe EO-serie ‘Zij houden Nederland in leven’. In vijf afleveringen ziet de kijker de gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit. Voor deze serie is op één dag – dus 24 uur lang –  met 70 camera’s gefilmd in onder meer zorginstellingen, huisartsenpraktijken en ziekenhuizen. Vijf van die zeventig camera’s draaiden die dag in het Catharina Ziekenhuis.

In het Catharina Ziekenhuis filmden de makers onder meer het ingrijpende verhaal van een patiënt uit Gemert die een open hartoperatie onderging. Verder keken de camera’s mee op de Spoedeisende Hulp (SEH) en werden patiënten en medewerkers van het Catharina Obesitascentrum een dag lang gevolgd. Een aparte cameraploeg was van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat op allerlei afdelingen bezig om een complete indruk te krijgen van het dagelijkse werk in een ziekenhuis.

Nieuwsgierig? Bekijk dan alvast de promo van ‘Zij houden Nederland in leven’.

Niet eerder werd op zo’n grote schaal het dagelijkse werk van 1,2 miljoen werknemers in de zorg en de ruim 600.000 behandelde patiënten gevolgd. De serie is gebaseerd op het succesvolle ‘Keeping Britain Alive’ van de BBC, dat inmiddels in verschillende landen een eigen versie heeft gekregen.

Uitzendingen
De vijfdelige-serie wordt vanaf woensdag 3 september op NPO 1 om 20.30 uur uitgezonden.