CVA Netwerk Eindhoven-de Kempen in beweging

Graag vragen we aandacht voor het  CVA Netwerk Eindhoven-de Kempen. Het CVA netwerk is wellicht al bij u bekend. Goede zorg voor mensen met een beroerte is immers al jaar en dag een gedeelde zorg van huisartsen, praktijkondersteuners, neurologen, paramedici en andere disciplines. Graag attenderen wij u op een paar veranderingen (een nieuwe ketencoördinator en een vernieuwde website) en het CVA-evenement ‘Voorkom erger na een beroerte’ dat op 2 november a.s. wordt georganiseerd.

Nieuwe ketencoördinator

Sinds een aantal maanden heeft het netwerk een nieuwe ketencoördinator. Haar naam is Marjan Hoeijmakers, werkzaam op dinsdag en donderdag en bereikbaar via mail CVA-netwerk@catharinaziekenhuis.nl en per telefoon (06) 588 30 889. Heeft u een vraag, wilt u knelpunten in de CVA zorg delen of ideeën om in samenwerking de CVA zorg in de regio te verbeteren? Neem gerust contact met Marjan op.

Vernieuwde website

De website van het netwerk is onlangs vernieuwd. Dat wil zeggen dat de informatie is geactualiseerd en uitgebreid. In samenwerking met het NAH netwerk Zuid Oost Brabant is alle informatie over het doormaken van een beroerte voor patiënten en naasten ondergebracht op de website van het NAH-netwerk.

Symposium in het kader van Wereld Beroerte Dag

Tot slot kondigen we graag een symposium aan in het kader van Wereld Beroerte Dag waarin dit jaar het thema preventie centraal staat. Zoals ook opgenomen in de scholingsagenda. Onderstaand wat extra informatie:

Voorkom erger na een beroerte op 2 november van 13.30-17.00 uur in het Máxima MC, locatie Eindhoven. Tijdens dit symposium kunt u deelnemen aan twee lezingen

• Tijdverlies is hersenverlies.
    • Welk verschil maakt snel behandelen voor herstel na een beroerte?
    • Door: Inge van Uden (neuroloog) en Marieke van Rijswijk-Peels (ervaringsdeskundige)
  • Voorkomen van een nieuwe beroerte.
    • Leefstijl als onderdeel va nazorg en herstel
    • Door: onderzoekers van RISE, Fontys Hogeschool

Daarna zijn er een aantal pitches over initiatieven en innovaties die in de CVA zorg in de regio gaande zijn. Zo leren we van elkaars werk in de ketenzorg.
U bent van harte uitgenodigd deel te nemen. Aanmelden kan via deze link.