Hart van Licht voor zorgpersoneel Catharina Ziekenhuis

Honderden waxinelichtjes in de vorm van een hart branden vanavond voor de hoofdingang van het Catharina Ziekenhuis. Initiatiefneemster Dianne de Laat wilde iets doen voor alle zorgmedewerkers in coronatijd en bedacht het ‘Hart van Licht’.

Naast dit hartverwarmende gebaar waren er honderden kleine presentjes voor alle medewerkers. “In de eerste golf klapten we allemaal nog voor de zorg. Nu, in de tweede golf, verhardt de maatschappij en krijgt zelfs de zorg te maken met agressie en rellen”, legt Dianne uit. En daarom wilde ze iets doen, iets symbolisch. “Corona heeft ons geleerd dat we niet zonder de zorg kunnen. De zorgmedewerkers zijn moe, draaien overuren en toch staan ze er voor ons wanneer we zorg nodig hebben. En daar wil ik mijn lof voor uitspreken. Het zijn echt kanjers!” De actie van Dianne wordt ondersteund door de Stichting Ik Wil, een stichting die staat voor een maatschappij vol solidariteit en verbinding, waarin iedereen een plek heeft en welkom is.

Koekjesactie

Eerder deze week was er ook een hartverwarmende actie van het Wasven. De zorgprofessionals, vrijwilligers en de mensen met een verstandelijke beperking van die organisatie bakten samen heerlijke koekjes van eigen deeg. Die koekjes – we zijn echt overladen – zijn overhandigd aan de verpleegkundigen van het ziekenhuis en met smaak op gegeten.

Medewerkers van het Wasven bakken koekjes voor het zorgpersoneel in het Catharina Ziekenhuis.