Interview: Van renovatie tot gastvrijheidsprogramma

Het Catharina Ziekenhuis stond in de regio jarenlang bekend als een instelling die het nogal goed met zichzelf getroffen had. Onder de huidige directie leeft het bewustzijn dat je je plek op de ladder moet verdienen. En dus staat het thema gastvrijheid hoog op de agenda.

Het kan bezoekers en patiënten van het Catharina Ziekenhuis niet ontgaan zijn dat er hard wordt gewerkt aan een renovatie van het bestaande gebouw.  De verbouwing heeft niet alleen een praktische reden. Met een betere uitstraling en ambiance hoopt het ziekenhuis de aantrekkingskracht te vergroten en zich te onderscheiden van de concurrentie.

De bouwwerkzaamheden én de veranderende cultuur in het grootste ziekenhuis van Zuidoost-Brabant vielen ook op bij het magazine Zorginstellingen. Het tijdschrift kwam op bezoek in Eindhoven en interviewde Hugo Hendriks, facilitair manager, en Heidy van Ommeren, projectleider huisvesting.  Een verhaal over gastvrijheid, keuzes en de mening van de patiënt.