Jesse Klaver in ‘vaccinatieweek’ op werkbezoek in Catharina Ziekenhuis

Groenlinks partijleider Jesse Klaver bracht vandaag, samen met Tweede Kamerlid Suzanne Kröger, een werkbezoek aan het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Klaver liet zich uitgebreid informeren op de Spoedeisende Hulp, de Intensive Care, op een cohortafdeling en op de vaccinatielocatie binnen het Catharina Ziekenhuis. “Middels kamerbrieven krijgen wij abstracte informatie waar we dan iets van moeten vinden. Hier, waar het gebeurt, vallen de kwartjes, hier zie ik bijvoorbeeld hoe het registratiesysteem van de RIVM voor de vaccinaties daadwerkelijk werkt. En vooral dat het werkt”, legt Klaver uit. De politicus was onder de indruk en nam alle tijd om het gesprek aan te gaan met verschillende verpleegkundigen. “De aangrijpende verhalen raken me nog steeds. Ik moet er niet aan denken om geen afscheid te kunnen nemen van een familielid. En dat gebeurt nu, dat zijn de schrijnende verhalen achter dit virus. En ook de verbondenheid die ik voel in de teams, vind ik heel bijzonder. Ik voel me hier veilig”, lacht hij.

Continuïteit van zorg

Bestuursvoorzitter Nardo van der Meer is blij met de komst van de politicus. “Het is een bijzondere week, de vaccinatieweek, en dit bezoek draagt hier nog eens extra aan bij. Het geeft onze medewerkers het gevoel dat ze gezien en gehoord worden en dat vind ik belangrijk”, aldus Van der Meer.