Uw bezoek aan het Catharina Ziekenhuis en het coronavirus

Hieronder leest u welke coronarichtlijnen er gelden in het Catharina Ziekenhuis. Houd hier rekening mee als u ons ziekenhuis bezoekt.

Afspraak

Patiënten en begeleiders zonder luchtwegklachten hoeven nergens een mondneusmasker te dragen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een patiënt, bezoeker of begeleider graag een mondneusmasker wil dragen, omdat het op bepaalde plekken druk is en afstand houden niet altijd mogelijk is. Ook onze zorgverleners dragen bij sommige behandelingen nog een mondneusmasker.

Heeft u luchtwegklachten? Dan vragen wij u om tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis een mondneusmasker (type IIR) te dragen. Zo beschermt u uw medepatiënten en onze medewerkers.

Er zijn mondneusmaskers type IIR beschikbaar bij de hoofdingang, poliklinieken en verpleegafdelingen.

Wij schudden in ons ziekenhuis ook geen handen.

Opname in het ziekenhuis

Bij opname in het ziekenhuis worden alle patiënten gescreend op luchtwegklachten. Indien nodig voeren we een PCR-test uit. Een zelftest wordt hier dus niet geaccepteerd.

Bezoek en bezoektijden

Wij vragen aan mensen die op bezoek komen en luchtwegklachten hebben een mondkapje type IIR te dragen. Het is een verzoek en geen verplichting. Dit betekent dat er niet gehandhaafd  wordt. De mondkapjes voor bezoekers liggen bij de hoofdingang en op de verpleegafdelingen.

Kijk hier voor onze actuele bezoektijden.