Mondkapje vanaf 1 december wettelijk verplicht

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan is het dragen van een mondkapje in publieke binnenruimten vanaf 1 december wettelijk verplicht. Ook in het Catharina Ziekenhuis hanteren wij deze mondkapjesplicht.

Bij bezoek aan ons ziekenhuis draagt u gedurende het hele bezoek een eigen mondkapje voor publiek gebruik*. Ook als u zit, draagt u het mondkapje. In andere publieke ruimtes zoals in theaters en musea, is het dragen van een mondkapje als u zit niet verplicht. Maar in het Catharina Ziekenhuis dus wel. Het mondkapje moet de neus en mond volledig bedekken.

Bestaande maatregelen

Daarnaast blijft het belangrijk dat iedereen zich houdt aan de coronamaatregelen. Als u naar het Catharina komt, komt u alleen, houdt u anderhalve meter afstand van anderen en desinfecteert u regelmatig uw handen. Bij klachten komt u niet naar het ziekenhuis, tenzij wij u vragen dit wel te doen omdat het medisch noodzakelijk is. U meldt bij de screeningsbalie dat u klachten heeft en krijgt dan een mondkapje van ons.

Meer informatie

*Mondkapjes voor publiek gebruik hebben geen CE-markering of een medische claim en zijn dus niet voor medisch gebruik.