Cabaretier Groenendijk redt patiënt en snijdt in hart!

Cabaretier Richard Groenendijk heeft gisteren in ons ziekenhuis een ‘patiënt’ succesvol gereanimeerd! Gelukkig ging het in dit geval om een reanimatie-pop en werd hij bijgestaan door zorgprofessionals. Groenendijk was een dag lang te gast in het ziekenhuis om een kijkje te nemen achter de schermen bij het grootste Hart- en Vaatcentrum van Nederland. Hij werd door verpleegkundige Yara Bell rondgeleid voor het tv-programma Heel Holland Zorgt van SBS.

De cabaretier kreeg onder meer een snijcollege van hartchirurg Joost ter Woorst, trapte zich in het zweet tijdens een fietstest en verwonderde zich tijdens een openhartoperatie. De opnames worden uitgezonden in het tv-programma Heel Holland Zorgt, dat elke zaterdag te zien is op SBS6. We houden je op de hoogte als het onderwerp uit het Catharina Hart- en Vaatcentrum wordt uitgezonden.

Dag van de zorgprofessional

Heel Holland Zorgt wordt gemaakt om aandacht te vragen voor de Week van de Zorg (12 tot en met 17 maart). In die week laten zorginstellingen zien hoe het er aan toe gaat op de werkvloer. In het Catharina Ziekenhuis is zaterdag 17 maart de Dag van de zorgprofessional. Op die dag kunnen verpleegkundigen die interesse hebben in een baan in het Catharina Ziekenhuis zich oriënteren op verschillende afdelingen. Zo zijn er rondleidingen op onder meer de afdelingen Cardiologie, Chirurgie, Neurologie en de SEH. Ook zijn er speeddates met collega’s uit het vak en kunnen geïnteresseerden op de banenmarkt meteen hun CV achterlaten en solliciteren.

Kijk voor meer informatie en schrijf je in op de pagina van de Dag van de zorgprofessional.