Patiënt-app
MijnCatharina altijd bij de hand?
Al uw medische informatie bij elkaar in één app, dat is handig! In onze patiënt-app kunt u al uw medische gegevens bekijken. U vindt de patiënt-app in de App Store of Google play door te zoeken op HiX Patiënt (Chipsoft). De patiënt-app kunt u koppelen met het patiëntenportaal MijnCatharina, U logt daarvoor eenmalig in met DigiD.
Zo installeert u de patiënt-app
Wilt u zelf aan de slag met de app? Ga naar de App Store of Google play en download de HiX patiënt-app. Let op: de app werkt alleen op telefoons en tablets met Android versie 12.0 of iOS versie 18.0 of hoger.
Bij het openen van de app kiest u een persoonlijke inlogcode waarmee u voortaan snel en gemakkelijk kunt inloggen in de app. Klik daarna op het + teken rechts onder in het scherm en selecteer het Catharina Ziekenhuis. Log in met DigiD en activeer de app. Bekijk het uitgebreide stappenplan voor de installatie van de patiënt-app.
QR-code App Store: HiX Patiënt |
QR-code Google Play: HiX Patiënt |
De veiligheid van de patiënt-app
Voor het inloggen gebruikt u één keer uw DigiD. Dat is een veilige manier om toegang te krijgen tot uw gegevens. Daarna logt u in met een zelfgekozen inlogcode. Er worden geen gegevens uit de app opgeslagen op uw telefoon of tablet. Wij adviseren u uw telefoon of tablet nooit onbeheerd achter te laten. Deel ook geen vertrouwelijke gegevens zoals wachtwoorden en pincodes met mensen om u heen.
De app is goed beveiligd. Uw gegevens zijn alleen voor u toegankelijk. Wilt u weten wat er met uw gegevens gebeurt? Bekijk dan de pagina met informatie over privacy.
Tip: Stel uw contactvoorkeur in op ‘Digitaal’
U heeft uw zorgdossier en afsprakeninformatie altijd bij de hand, als u uw contactvoorkeur in MijnCatharina op ‘Digitaal’ heeft staan. Dit kunt u instellen door in de app naar Mijn gegevens > Mijn gegevens > Contactwensen te gaan en bij ‘Contactprofiel’ te kiezen voor ‘Digitaal’.
Veelgestelde vragen
-
Hoe log ik in op de patiënt-app?
De eerste keer gebruikt u uw DigiD om MijnCatharina te koppelen in de patiënt-app. Daarna kunt u inloggen met een zelfgekozen inlogcode; snel en gemakkelijk.
-
Hoe kan ik mijn zelfgekozen inlogcode wijzigen?
Bij het inloggen in de app kunt u tijdens het invoeren van de inlogcode een nieuwe inlogcode kiezen. Let op: hiermee worden ook alle koppelingen verwijderd. Na het instellen van een nieuwe inlogcode moet u deze weer opnieuw toevoegen (bijvoorbeeld de koppeling met MijnCatharina).
-
Wat biedt de patiënt-app extra ten opzichte van het patiëntenportaal MijnCatharina?
De app is inhoudelijk hetzelfde als het patiëntenportaal, maar is makkelijker te gebruiken op uw telefoon of tablet. U heeft alleen een zelfgekozen inlogcode nodig om in te loggen. In de patiënt-app ziet u alle afspraken bij het Catharina Ziekenhuis, maar ook van andere ziekenhuizen waar u patiënt bent.
-
Kan ik ook afspraken bij andere ziekenhuizen zien in de app?
Ja, u kunt afspraken bij andere ziekenhuizen zien als u daar ook patiënt bent en zij ook de patiënt-app gebruiken. Zo kunt u al uw afspraken op één plek beheren.
-
Hoe verwijder ik een gekoppeld ziekenhuis uit de patiënt-app?
Een gekoppeld ziekenhuis kunt u verwijderen vanuit het startscherm. Houd het logo van dat ziekenhuis langere tijd ingedrukt. Wacht tot de optie ‘verwijderen’ verschijnt, waarmee u het ziekenhuis kunt verwijderen uit het startscherm.
-
Kan ik voor meerdere mensen inloggen in de patiënt-app?
Nee, u kunt maar voor één persoon inloggen. Als ouder zult u dus waarschijnlijk de patiënt-app activeren voor uzelf. De gegevens van uw kind bekijkt u dan via MijnCatharina, waarbij u de DigiD van uw kind nodig heeft. Dit geldt ook voor iemand die gemachtigd is. In de patiënt-app kunt u maar van één persoon de gegevens bekijken.
-
Moet ik betalen voor de app?
Nee, de patiënt-app is helemaal gratis.
-
Vragen over het gebruik van de app?
Heeft u problemen om in te loggen in de patiënt-app? En vindt u hier geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met onze helpdesk. Deze is dinsdag, woensdag en donderdag van 09.00 tot 16.30 uur bereikbaar via telefoonnummer: 040 – 239 84 44 (alleen voor vragen over het gebruik van MijnCatharina en de patiënt-app).