Patiënten beoordelen zorg in het Catharina Ziekenhuis met hoge cijfers

Het Catharina Ziekenhuis hecht veel waarde aan hoe patiënten de zorg in het ziekenhuis ervaren. Daarom onderzoekt zij, samen met Santeon en de Nederlandse Vereniging Ziekenhuizen (NVZ), met Patient Reported Experience Measure (PREM) vragenlijsten, wat goed gaat en wat beter kan. Met de resultaten uit het onderzoek kan het ziekenhuis de kwaliteit van de patiëntenzorg heel gericht verbeteren

Het Catharina Ziekenhuis hecht veel waarde aan hoe patiënten de zorg in het ziekenhuis ervaren.

Ondanks de beperkingen door corona, zoals de lockdowns en de 1,5 meter samenleving, beoordeelden de patiënten de zorg na een opname in het Catharina Ziekenhuis met een hoog rapportcijfer: 8,7. Bijna 60 procent van onze patiënten beveelt het Catharina Ziekenhuis aan bij vrienden en familie. Ze hebben vertrouwen in de specialist en verpleegkundige, zijn tevreden over de informatie over de voor- en nadelen van een behandeling én ervaren een gevoel van veiligheid en respect. De wachtlijst voor een behandeling wordt aangegeven als verbeterpunt net als meer informatie over bijwerkingen van medicijnen. Ook gaven de ondervraagden aan meer ondersteuning te willen in de keuze van de te bieden zorg.

Resultaten polikliniek

Ook de poliklinische zorg in het Catharina Ziekenhuis krijgt een hoog rapportcijfer: een 8,6. Ruim de helft van onze poliklinische patiënten beveelt het ziekenhuis aan bij vrienden en familie. Hier zien we dat patiënten het prettig vinden mee te kunnen beslissen over hun behandeling of onderzoek. Dit in combinatie met goede informatie geeft hen een gevoel van veiligheid en respect. Ook hier zien we dat de verbeterpunten liggen op het gebied van wachttijden voor een behandeling of onderzoek en meer informatie over bijwerkingen van medicatie.


© 2024 Catharina Ziekenhuis
Alle rechten voorbehouden