Prestigieus keurmerk voor oncologisch netwerk

OncoZON, waar het Catharina Ziekenhuis onderdeel van is, heeft als eerste grote oncologisch netwerk het prestigieuze OECI netwerk kwaliteitskeurmerk ontvangen in Europa.

De Organisation of European Cancer Institutes (OECI) erkent de integrale multidisciplinaire aanpak van OncoZON* als vooruitstrevend. Deze gaat verder dan bij andere oncologische instellingen, zowel in Europa als wereldwijd. Dit betekent dat de tien zorginstellingen zo intensief samenwerken dat mensen met kanker overal in Zuidoost-Nederland kunnen rekenen op dezelfde hoogwaardige zorg. Ongeacht het ziekenhuis waar ze naar toe gaan, zo dicht bij huis als mogelijk.

Rene van der Hulst, voorzitter OncoZON en medisch directeur MCCC van het Maastricht UMC+: “Wij zijn ontzettend trots op het feit dat de OECI aangeeft dat onze zeer bekwame en gemotiveerde zorgprofessionals uitzonderlijk hard werken om de kwaliteit van zorg te blijven verbeteren. Het is dan ook een waardevolle erkenning voor alle betrokkenen, die samen ons netwerk zo sterk maken.” Het succes van het netwerk wordt ook versterkt door de nauwe samenwerking met het IKNL (Integraal Kankercentrum Nederland) en DICA (Dutch Institute for Clinical Auditing).

Op de website van OncoZON kunt u meer lezen over het verkrijgen van het kwaliteitskeurmerk.

*OncoZON is een samenwerkingsverband van 10 instellingen in Zuidoost-Nederland. Het bestaat uit de volgende partners: Anna Zorggroep, Catharina Ziekenhuis Eindhoven, Ziekenhuis Elkerliek, Laurentius Ziekenhuis, Maastro, Máxima MC, Maastricht UMC+, SJG Weert, VieCuri Medisch Centrum, Zuyderland MC.