Sportief bezoek op de kinderafdeling van het Catharina Ziekenhuis

PSV-speler Noni Madueke showde vanmiddag trots de KNVB-beker aan de kinderen op de kinderafdeling van het Catharina Ziekenhuis. Saar uit Diessen is één van hen. Zij is bijna klaar met haar behandeling vanwege lymfeklierkanker. Samen met haar moeder Maaike ging ze vandaag met Madueke en Phoxy op de foto.

Saar en haar moeder Maaike op de foto met Noni Madueke en Phoxy natuurlijk.

PSV won afgelopen zondag na tien jaar weer de beker in het duel tegen Ajax. De kinderen gingen maar wat graag met Madueke, Phoxy en de beker op de foto. En ook hadden ze allemaal een vraag voor Madueke. Daarvoor moest er wel overgestapt worden op het Engels, maar daar deinsden de kinderen niet voor terug. Zo was er de vraag of hij naast het voetbal nog andere hobby’s heeft? Het antwoord op die vraag was duidelijk: “only football”.

Shared Care Center

Op de Kinderafdeling van het Catharina Ziekenhuis worden kinderen met kanker uit de regio behandeld. Ze krijgen er chemotherapie, er worden bloedwaarden bepaald en/of kinderen krijgen bijvoorbeeld een sonde. Dat gaat altijd in nauw overleg met het kinderziekenhuis Prinses Máxima Centrum in Utrecht. Het Catharina Ziekenhuis is in Nederland één van de zogenoemde shared care centra en  behandelt daarom alle kinderen met kanker uit de regio Zuidoost Brabant.