Stand van zaken COVID-19

Ondanks het record aantal besmettingen landelijk met de Omikron variant, daalt het aantal coronapatiënten in het Catharina Ziekenhuis. Op dit moment verzorgt het ziekenhuis ongeveer 20 patiënten met corona op de verpleegafdeling en intensive care.

Er is op dit moment iets meer ruimte in het ziekenhuis, waardoor een aantal behandelingen die waren uitgesteld, kunnen doorgaan. Toch houdt het Catharina Ziekenhuis rekening met opnieuw een stijging van het aantal coronapatiënten die zorg nodig heeft in het ziekenhuis. Wel schaalt het ziekenhuis met één cohortafdeling af, de verpleegafdeling Kort Verblijf heeft sinds deze week haar ‘eigen’ patiënten weer kunnen ontvangen.

Wij zetten alles op alles om onze zorg zoveel mogelijk door te laten gaan. Alle poliklinische behandelingen en dagbehandelingen gaan door en waar nodig breiden we telefonische- of videoconsulten uit om drukte op de poliklinieken te beperken. Ook alle medisch urgente operaties gaan door. Hetzelfde geldt voor verloskundige zorg, oncologische zorg en de zorg aan patiënten die al zijn opgenomen in het Catharina Ziekenhuis.