Stoptober komt er aan! Stop jij ook met roken?

Met de start van ‘Stoptober’ staat er op een aantal dagen in oktober een informatiestand in de centrale hal van het Catharina Ziekenhuis. Longartsen en verpleegkundigen van de Stoppen met Roken poli geven daar voorlichting aan patiënten en collega’s over het stoppen met roken.

Oktober is Stoptober: rokers worden aangemoedigd om in die maand niet te roken. Het Catharina Ziekenhuis wil de gezondheid van patiënten en medewerkers verbeteren en hen ondersteunen vitaal te blijven. Roken hoort daar niet bij. De maand is tevens een mooie aanloop naar 1 november, wanneer het gehele ziekenhuisterrein rookvrij wordt.

Stand

Het Catharina Ziekenhuis biedt rokers verschillende manieren van ondersteuning aan om niet meer te roken. Longarts Quincy de Waard en longverpleegkundige Mariëlle van Dijk geven voorlichting over de mogelijkheden die er zijn om hulp te krijgen bij het stoppen met roken.

De stand in de centrale hal staat er op:

Dinsdag 1 oktober 16.00 – 18.00 uur
Dinsdag 8 oktober 16.00 – 18.00 uur
Donderdag 10 oktober 10.00 – 12.00 uur
Vrijdag 11 oktober

10.00 – 12.00 uur

Over Rookvrij ziekenhuis

Per 1 november wordt het gehele terrein van het ziekenhuis rookvrij. Alle rookabri’s en rookpalen op het terrein zijn dan weggehaald en er hangen borden met ‘rookvrij’. Geen verbodsborden; mensen spreken elkaar aan op de gezamenlijke afspraak van het rookvrij houden van het terrein waardoor we samen werken aan een rookvrije generatie. Want die rookwalm bij de ingangen kan écht niet meer. Als ziekenhuis geven we het goede voorbeeld.