Vragen en antwoorden over de veiligheid van MijnCatharina

Een overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden over de veiligheid van MijnCatharina.

Veelgestelde vragen

  • Uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres kunt u zelf wijzigen. Bent u net verhuisd? Als de gegevens verwerkt zijn in de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) kunt u de adreswijziging ophalen via MijnCatharina. Zijn er overige wijzigingen? Geef deze aan ons door. Dat kan op de polikliniek waar u in behandeling bent of bij de balie Patiëntenregistratie in de centrale hal van ons ziekenhuis.

  • Wij willen graag weten hoe vaak MijnCatharina wordt gebruikt. Daarom registreren wij – op een veilige manier – elke keer dat u inlogt. De gegevens die u invoert in MijnCatharina kunnen worden opgenomen in uw medisch dossier.

    • Log uit op het moment dat u MijnCatharina niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser (internetpagina).
    • Ga zorgvuldig om met afdrukken die u maakt van uw gegevens.
    • Uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.
    • Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Iedereen die toegang heeft tot uw computer, kan in dat geval namelijk uw inlognaam en wachtwoord vinden.
    • Zet uw computer op slot (screensaver) als u ervan wegloopt. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet (direct) zien als u even weg bent van uw computer.
    • Gebruikt u draadloos internet (WiFi)? Zorg er dan voor dat uw internetmodem of router beveiligd is met een beveiligingscode (encryptie), zodat niet iedereen van uw internetverbinding gebruik kan maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.

© 2024 Catharina Ziekenhuis
Alle rechten voorbehouden