Vragen en antwoorden over het inloggen op MijnCatharina
De meest gestelde vragen over het inloggen op MijnCatharina.
Veelgestelde vragen
-
Wat heb ik nodig om in te loggen?
U kunt MijnCatharina raadplegen via uw mobiele telefoon, computer, laptop of tablet. Om in te kunnen loggen heeft u ook een DigiD nodig.
-
Hoe log ik in op MijnCatharina?
Stap 1
Ga naar www.catharinaziekenhuis.nlStap 2
Klik op ‘MijnCatharina’ en vervolgens voor ‘Inloggen met DigiD’ om op het invulscherm van DigiD te komen.Stap 3
Om toegang te krijgen tot het MijnCatharina kiest u voor ‘Inloggen met DigiD app’ of ‘Inloggen met DigiD met een extra controle via sms’.Inloggen met controle sms
Als u inlogt met controle via sms vult u uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in. U ontvangt direct een code per sms op uw mobiele telefoon. Als u die invult, bent u ingelogd op MijnCatharina.Inloggen met DigiD app
Als u inlogt met de DigiD app vult u eerst de koppelcode die u krijgt in de DigiD app. Met uw mobiele telefoon of tablet scant u de QR-code.Daarna vult u op de app uw wachtwoord in. U bent nu ingelogd op MijnCatharina.
-
Hoe vraag ik een DigiD aan?
Op de website www.digid.nl kunt u een DigiD-code aanvragen.
-
Kan ik iemand machtigen voor het gebruik mijn DigiD (om in te loggen op MijnCatharina)?
U kunt iemand anders dan uzelf nu machtigen om in te loggen in MijnCatharina. Lees hier de handleiding vanuit de overheid over hoe dit werkt (https://machtigen.digid.nl, opent in een nieuw venster).
-
Met wie neem ik contact op met vragen over mijn DigiD?
Heeft u een vraag over het gebruik van DigiD? Kijk dan op www.digid.nl.
Ik woon in het buitenland en heb geen DigiD, kan ik dan inloggen in MijnCatharina?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Geef dit aan bij de polikliniek waar u onder behandeling bent. De polikliniek noteert dit in uw dossier.
-
Ik krijg de melding dat ik niet bekend ben in het Catharina Ziekenhuis. Hoe kan dat?
Als u de melding krijgt dat u niet bekend bent in ons ziekenhuis, dan komt dat meestal omdat het BSN-nummer nog niet geaccordeerd is. Dit is het geval wanneer u een nieuwe patiënt bent en u nog niet bij ons op de poli bent geweest. Bel dan met de patiëntadministratie: 040 – 239 54 00.