Vragen en antwoorden over medicijnen in MijnCatharina
Een overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden over medicijnen, overzichten en herhaalrecepten in MijnCatharina.
Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik mijn medicatieoverzicht wijzigen of aanvullen?
Wijzigingen kunt u telefonisch of via MijnCatharina (tabblad dossier, medicatie: ‘vraag aan apotheek’ doorgeven aan de polikliniek waar u onder behandeling bent
-
Hoe kan ik via MijnCatharina een herhaalrecept aanvragen?
Een herhaalrecept aanvragen kan:
- alleen bij de medicatie waar in het medicatieoverzicht ‘Herhaalrecept’ achter staat.
- alleen voor actieve medicatie. Voor een herhaalrecept van gestopte of ontbrekende medicatie kunt u telefonisch of via een regulier e-consult contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
- Alleen voor medicatie die door de professional uit het ziekenhuis aan u is voorgeschreven.
Stap 1
Wilt u een herhaalrecept aanvragen? Klik op ‘Dossier’ en vervolgens in het grijze menu op ‘Medicijnen’.Stap 2
Zoek het medicijn op waarvoor u een herhaalrecept wilt aanvragen en klik op ‘Herhaalrecept aanvragen’.Stap 3
U kunt kiezen naar welke locatie u het recept wilt laten opsturen. Kiest u het specialisme dat de medicatie heeft voorgeschreven.Aangevraagde herhaalrecepten zijn terug te vinden bij de verstuurde e-consulten.
Let op – U krijgt binnen drie werkdagen een e-consult bericht terug met een datum wanneer u het herhaalrecept kunt ophalen. Wacht altijd eerst dit bericht af. Indien het specialisme uw aanvraag niet kan verwerken dan wordt u hierover geïnformeerd.
-
Mijn medicatieoverzicht is niet compleet. Hoe kan dat?
Het medicatieoverzicht bestaat uit de gegevens die in ons ziekenhuis bekend zijn. Het kan zijn dat dit overzicht afwijkt van de medicijnen die u gebruikt, bijvoorbeeld als u via de huisarts nog andere medicijnen voorgeschreven heeft gekregen.