Vragen en antwoorden over medicijnen in MijnCatharina

Een overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden over medicijnen, overzichten en herhaalrecepten in MijnCatharina.

Veelgestelde vragen

  • Wijzigingen kunt u telefonisch of via MijnCatharina (tabblad dossier, medicatie: ‘vraag aan apotheek’ doorgeven aan de polikliniek waar u onder behandeling bent

  • Een herhaalrecept aanvragen kan:

    • alleen bij de medicatie waar in het medicatieoverzicht ‘Herhaalrecept’ achter staat.
    • alleen voor actieve medicatie. Voor een herhaalrecept van gestopte of ontbrekende medicatie kunt u telefonisch of via een regulier e-consult contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
    • Alleen voor medicatie die door de professional uit het ziekenhuis aan u is voorgeschreven.

    Stap 1
    Wilt u een herhaalrecept aanvragen? Klik op ‘Dossier’ en vervolgens in het grijze menu op ‘Medicijnen’.

    Stap 2
    Zoek het medicijn op waarvoor u een herhaalrecept wilt aanvragen en klik op ‘Herhaalrecept aanvragen’.

    Stap 3
    U kunt kiezen naar welke locatie u het recept wilt laten opsturen. Kiest u het specialisme dat de medicatie heeft voorgeschreven.

    Aangevraagde herhaalrecepten zijn terug te vinden bij de verstuurde e-consulten.

    Let op – U krijgt binnen drie werkdagen een e-consult bericht terug met een datum wanneer u het herhaalrecept kunt ophalen. Wacht altijd eerst dit bericht af. Indien het specialisme uw aanvraag niet kan verwerken dan wordt u hierover geïnformeerd.

  • Het medicatieoverzicht bestaat uit de gegevens die in ons ziekenhuis bekend zijn. Het kan zijn dat dit overzicht afwijkt van de medicijnen die u gebruikt, bijvoorbeeld als u via de huisarts nog andere medicijnen voorgeschreven heeft gekregen.


© 2024 Catharina Ziekenhuis
Alle rechten voorbehouden