Webinar: Waardegedreven zorg als medicijn voor het zorgsysteem

Het hartcentrum van het Catharina Ziekenhuis zet volop in op waardegedreven zorg. Het centrum heeft zich in de afgelopen jaren op verschillende fronten fors en vooruitstrevend ontwikkeld. Deze projecten, ervaringen en  lessons learned worden tijdens de webinar op 10 september in een interactief programma gedeeld.

In het programma is er aandacht voor het meten en verbeteren van voor patiënten relevante uitkomsten van zorg in het ziekenhuis, het waardegedreven organiseren van het zorgnetwerk met verwijzers en het implementeren van waardegedreven bekostigingsmodellen. Voor het laatste onderdeel sluitzorgverzekeraar en samenwerkingspartner CZ aan.

Aanmelden kan via: catharinaziekenhuis.nl/vbhc

Webinar waardegedreven zorg Catharina Ziekenhuis

Het programma ziet er alsvolgt uit:

19.00-19.30 uur: Meten en verbeteren van uitkomsten: inclusief concrete voorbeelden van verbetering van uitkomsten van zorg. Met cardiologen dr. Tim Simmers en dr. Pim Tonino en met directeur cooperatie Catharina Hartcentrum dr. Dennis van Veghel.

19.30-20.00 uur: Netwerkorganisatie van de 1e, 2e, 3e lijn gericht op het verbeteren van patiëntwaarde, inclusief eerste resultaten. Met Geranne Engwirda, Raad van Bestuur Catharina Ziekenhuis, cardioloog prof. dr. Lukas Dekker en cardioloog Luc Theunissen, voorzitter van Nederlands Hart Netwerk en cardioloog in het MáximaMC.

20.00-20.30 uur: Introductie van waardegedreven zorginkoopmoddelen: praktijkervaringen en vervolgstappen. Met Anja Lenssen, medisch adviseur CZ, cardioloog prof. dr. Lukas Dekker en Dennis van Veghel, directeur cooperatie Catharina Hartcentrum.

De avond wordt gehost door Simon Broersma, hoofdredacteur van Zorgvisie, Skipr en Qruxx, het journalistieke platform rondom VBHC.

Tijdens de webinar is het mogelijk om digitaal vragen te stellen aan de tafelgasten.

Aanmelden kan via catharinaziekenhuis.nl/vbhc.

.