Weet jij het al? Wel of geen donor?

Vandaag, 1 juli, treedt de nieuwe donorwet voor organen en weefsel in werking. Geen registratie geldt voortaan als toestemming voor donatie. Dat was omgekeerd: geen registratie was geen toestemming.

Hoewel de grote publiekscampagne rond de wet door de coronacrisis is vertraagd, is dit hét moment om thuis de discussie aan te gaan vindt intensivist-cardioloog en donatiecoördinator Luuk Otterspoor van het Catharina Ziekenhuis. “Bespreek dit met je naasten en vul het donorregister in. Best een pittig gesprek soms, maar jaarlijks sterven in Nederland ruim honderd mensen die op de wachtlijst staan, dat kunnen we voorkomen met zijn allen.”

Wil jij reageren? Ga dan naar Facebook en zoek het account van ons ziekenhuis op! Meer lezen? Ga naar ED.nl voor een interview met Luuk Otterspoor.

Wil jij je registreren? Dat kan hier.