Wijzigingen binnen het laboratorium

Onze polikliniek bloedafname is op werkdagen geopend van 08.00 tot 19.30 uur.

Tot 17.00 uur kunnen patiënten met en zonder afspraak terecht. Met een afspraak helpen wij hen sneller en is hun wachttijd korter. Na 17.00 uur prikken we alleen op afspraak. Fijn als u patiënten hierop wijst, zodat zij niet onnodig naar het ziekenhuis komen. Uw patiënt kan online een afspraak maken via www.catharinaziekenhuis.nl/bloedprikken.

Aanvragen laboratoriumdiagnostiek

Voor de afname van onderzoek dat via Zorgdomein bij ons is aangevraagd, hebben wij geen papieren loopbrief nodig, deze order staat reeds in ons systeem. Indien uw patiënt op de polikliniek bloedafname van het Catharina Ziekenhuis een order voor een ander laboratorium wil laten afnemen, hebben wij wel een papieren aanvraagformulier (loopbrief) nodig om de bloedafname te kunnen verrichten. Op het loopbriefje staan namelijk aanwijzingen voor de bloedafname. Patiënten met een order voor een ander laboratorium die geen loopbriefje bij zich hebben, kunnen wij helaas niet helpen.

U kan voorkomen dat wij de patiënt moeten teleurstellen door een loopbrief mee te geven of door de order via Zorgdomein bij het laboratorium van Catharina Ziekenhuis te plaatsen.

Uitslagen per fax

Per 1 oktober zijn onze faxlijnen niet langer beschikbaar. Indien u met spoed een laboratoriumuitslag wilt ontvangen, kunnen wij u deze per beveiligde e-mail toesturen of telefonisch melden. Geeft u daarvoor bij de aanvraag uw e-mailadres of telefoonnummer op. Wij ontvangen ook graag uw mobiele nummer zodat de dienstdoende klinisch chemicus u buiten kantoortijden kan bereiken.

De reguliere rapportage van onze uitslagen zult u blijven ontvangen zoals u gewend bent.

Nieuwe versie papieren aanvraagformulier

Onze voorkeur gaat uit naar elektronische aanvragen via ZorgDomein-Laboratoriumdiagnostiek, die is ingericht conform de LESA-NHG standaarden. Mocht u nog geen gebruik maken van ZorgDomein en dat wel willen, dan kunt contact opnemen met ZorgDomein via het contactformulier op hun website: https://support.zorgdomein.com/hc/nl/requests/new of telefonisch via (020) 471 52 82.

Mocht u geen gebruik kunnen maken van ZorgDomein, dan kunt u gebruik maken van ons papieren aanvraagformulier. Dit aanvraagformulier is geactualiseerd en voldoet aan de NHG Richtlijnen. Het nieuwe aanvraagformulier heeft versie nummer 09.22 en is per mail te bestellen op infoakl@catharinaziekenhuis.nl

Uiteraard kunnen wij u helpen met overige onderwerpen met betrekking tot laboratoriumdiagnostiek. Raadpleeg daarvoor onze webpagina www.catharinaziekenhuis.nl/laboratorium of neem voor intercollegiaal overleg contact op met onze dienstdoende klinisch chemicus op telefoonnummer (040) 239 86 24.