Aantal medewerkers Algemeen Klinisch Laboratorium positief getest op corona

Op het Algemeen Klinisch Laboratorium (AKL) van het Catharina Ziekenhuis zijn in de afgelopen anderhalve week elf medewerkers positief getest op het coronavirus. Twee van hen werken op de Bloedafname, dat een onderdeel is van het AKL

De kans op besmetting van patiënten wordt zeer klein geacht, omdat sinds juni alle medewerkers van de polikliniek bloedafname die in contact komen met poliklinische patiënten een gelaatsmasker dragen. Daarnaast dragen alle patiënten sinds begin oktober een mondmasker als zij het ziekenhuis binnenkomen.

Preventieve tests

Alle betrokken medewerkers van het AKL zijn de afgelopen week preventief getest. Uit die testen zijn vier nieuwe gevallen ontdekt, waardoor het totaal aantal positief geteste medewerkers nu elf is.

Alle medewerkers  van het AKL zonder klachten, dragen op het laboratorium uit voorzorg een mondneusmasker tijdens hun werk. De continuïteit van de bloedafname en de laboratoriumtests is gewaarborgd.

Waar de besmetting heeft plaatsgevonden – in de thuis- of werksituatie – is niet te achterhalen. De positief geteste medewerkers werken op verschillende plekken in het laboratorium.

Patiënten en bezoekers kunnen met een gerust hart ons ziekenhuis bezoeken. Want het Catharina Ziekenhuis heeft maatregelen genomen om een veilige plek te zijn en te blijven voor patiënten, bezoekers en medewerkers.