Catharina Ziekenhuis beloond met vier TopZorg predicaten

Het Catharina Ziekenhuis mag zich van zorgverzekeraar Menzis TopZorg-aanbieder noemen voor de behandelingen borstkanker, meniscus (aandoening knie), cataract (staar), prostaatkanker en carpaal tunnel syndroom (beknelling armzenuw).

Naast de criteria voor medische kwaliteit, stonden vooral de wensen en ervaringen van patiënten voorop bij het toekennen van het TopZorg predicaat.

Het hebben van een TopZorg predicaat laat volgens Menzis zien dat het Catharina Ziekenhuis verder kijkt dan de behandeling en de mens centraal stelt door speciale aandacht te geven aan nazorg, omgeving van de patiënt en het geven van informatie.

Ziekenhuizen die niet voldoende waardering van patiënten krijgen, komen niet in aanmerking voor het TopZorg predicaat.