Catharina ziekenhuis is officieel zilver gecertificeerd!

Wat een fantastisch nieuws! Na het behalen van het bronzen certificaat in 2019 heeft het Catharina ziekenhuis officieel het zilveren certificaat van de Milieuthermometer zorg behaald. Dat betekent dat we op het gebied van milieu en duurzaamheid weer een belangrijke stap hebben gezet.

De Milieuthermometer is een belangrijk keurmerk voor ziekenhuizen en zorginstellingen die zich willen inzetten voor een duurzamere bedrijfsvoering. Het behalen van het certificaat is een bevestiging van onze inspanningen en ons beleid op het gebied van duurzaamheid. Het zilveren certificaat is een geweldige erkenning van ons harde werk en onze toewijding aan een duurzamere toekomst.

Om het zilveren certificaat te behalen heeft het Catharina ziekenhuis een set aan verplichtte- en keuze maatregelen uitgevoerd. Deze maatregelen zijn door een werkgroep van het Milieuplatform Zorgsector (MPZ) opgesteld met acties die je kan doen om duurzamer te worden. Het Catharina ziekenhuis heeft zich voornamelijk gericht op duurzame inkoop, zoals duurzaam bouwen, mobiliteit en voeding. Zo hebben we ons ingezet om lokaal geproduceerde en plantaardige voeding in te kopen, en zijn we constant bezig om onze mobiliteit te verduurzamen. Ook zijn we bezig met het realiseren van oplaadpunten elektrische auto’s voor patiënten en bezoekers.
Met het behalen van het zilveren certificaat kunnen we ons onderscheiden en voldoen aan de toenemende vraag naar duurzaamheid vanuit de markt. Dit certificaat is een erkenning van onze inspanningen en een motivatie om ons nog meer in te zetten voor een duurzamere toekomst. Het Catharina ziekenhuis is er trots op om bij te dragen aan een duurzamere wereld en zal zich blijven inzetten voor een betere toekomst voor ons allemaal.

En de ambitie gaat verder. Het Catharina Ziekenhuis gaat voor goud. Dit betekent dat wij verder werken aan de energietransitie en CO2 reductie. Voldoende uitdagingen die met vastberadenheid worden aangepakt.