Catharina Ziekenhuis schaalt klein deel reguliere zorg af

Door de toestroom van COVID-19 patiënten is het Catharina Ziekenhuis genoodzaakt om komende week een klein gedeelte van de reguliere zorg af te schalen. Dit betekent dat een aantal geplande operaties wordt afgezegd als dat medisch verantwoord is. Patiënten worden hierover persoonlijk geïnformeerd. Het ziekenhuis begrijpt dat het uitstellen van de operatie heel vervelend is en vraagt om begrip.

Het afschalen van de reguliere zorg is nodig omdat er momenteel veel patiënten met COVID-19 zijn opgenomen op een speciaal hiervoor ingerichte verpleegafdeling. Hierdoor zijn er minder bedden en medewerkers beschikbaar voor patiënten die na een operatie moeten worden opgenomen op een gewone verpleegafdeling. Bovendien willen we ook voldoende bedden beschikbaar hebben om patiënten te kunnen opvangen die via de Spoedeisende Hulp binnenkomen en acuut onze zorg nodig hebben.

Digitale zorg thuis

Om zoveel mogelijk zorg te blijven bieden, zetten we steeds meer digitale middelen in. Zo maken we onder andere gebruik van telefonische consulten, apps en digitale vragenlijsten via MijnCatharina.

Coronamaatregelen

Heeft u klachten? Schroom dan niet om naar het Catharina Ziekenhuis te komen. Bij een bezoek aan ons ziekenhuis staat de veiligheid voor u en onze medewerkers voorop. Daarom gelden er specifieke maatregelen. Het ziekenhuis benadrukt dat wanneer je niet gebeld wordt als patiënt, je afspraak gewoon door. Huisartsen en andere eerste- en tweedelijns verwijzers kunnen nieuwe patiënten blijven doorverwijzen.