Naar het ziekenhuis ten tijde van het coronavirus

Stapsgewijs pakken we de zorg voor al onze patiënten weer op. We vinden het fijn en belangrijk dat we ook andere patiënten weer kunnen gaan helpen. Wij doen er alles aan om de best mogelijke zorg te bieden. Veiligheid is daarbij het allerbelangrijkste.

Is uw afspraak eerder afgezegd vanwege het coronavirus? Dan bellen wij u op om een nieuwe afspraak te maken, u hoeft niet zelf te bellen. Voor nieuwe verwijzingen van de huisarts dient u wel zelf te bellen naar het ziekenhuis om een afspraak te maken. De keuze voor welke patiënten wij oproepen, maken de verantwoordelijke artsen weloverwogen. Lees hieronder de informatie die belangrijk is voor uw bezoek.

Voor uw afspraak

  • Heeft u op het moment van de geplande afspraak klachten gerelateerd aan het coronavirus (hoesten, neusverkouden, keelpijn, kortademigheid, koorts)? Neemt u contact op met de polikliniek waar u een afspraak heeft. Wij kijken samen met u of uw afspraak verzet moet worden.
  • Komt u alstublieft alleen. Tenzij u een begeleider nodig heeft in verband met een fysieke en/of mentale beperking, of als uw arts aangeeft dat het fijn is om één begeleider mee te nemen. Kinderen tot 18 jaar mogen altijd één begeleider meenemen. Ook bij opname of bij ontslag is één begeleider toegestaan. In alle andere gevallen wacht uw eventuele begeleider buiten het ziekenhuis op u. Hoe minder mensen in het ziekenhuis, hoe beter.
  • Kom niet te vroeg naar het ziekenhuis. Meld u maximaal vijf minuten voor aanvang van uw afspraak aan de balie op de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Bij aankomst in het ziekenhuis

  • Als u het ziekenhuis binnenkomt vragen wij u te melden bij een van de ontvangstbalies aan de linkerzijde. U desinfecteert hier de handen en wij vragen u uit op de volgende klachten: hoesten, neusverkouden, keelpijn, kortademigheid, koorts. Bij aanwezigheid van één van deze klachten krijgt u van ons een mondneusmasker om te dragen gedurende uw hele ziekenhuisbezoek. U hoeft niet bang te zijn dat u niet door mag lopen naar uw afspraak, ook als u klachten heeft bent u van harte welkom. Wij helpen iedereen die onze zorg nodig heeft. Mocht u het mondneusmasker in de spreek- of behandelkamer niet op kunnen houden, dan zal de zorgmedewerker die binnen 1.5 meter komt een mondneusmasker dragen.

Op de polikliniek

  • Na de screening bij de ingang kunt u doorlopen naar uw afspraak. Volg de aangegeven looproutes.
  • Het kan zijn dat u tijdens uw wandeling andere patienten of medewerkers moet passeren. Geef elkaar de ruimte. Elkaar vluchtig passeren is geen probleem.
  • Als u op de polikliniek komt, mag u zich melden aan de balie.
  • U zult zien dat onze poliklinieken ingericht zijn om 1,5 meter afstand te kunnen houden.
  • In de spreek-/ behandelkamer is het niet altijd mogelijk zorg te verlenen op 1.5 meter afstand. Daarom is het zo belangrijk dat u het bij ons aangeeft als u klachten heeft.
  • Heeft u aangegeven geen klachten te hebben, dan draagt uw zorgmedewerker binnen 1.5 meter geen mondneusmasker. Dit is conform RIVM-beleid.
  • Wij vragen een begeleider om tijdens uw afspraak niet mee de spreekkamer in te gaan.

Na uw bezoek

  • Als u klaar bent in het ziekenhuis vragen wij u het ziekenhuis meteen weer te verlaten.
  • Als u van ons een mondneusmasker heeft gekregen  bij binnenkomst, mag u deze bij de uitgang weer af doen.

Veel gestelde vragen

Bekijk de veelgestelde vragen