Dennis van Veghel Talent van het Jaar

De prijs voor het Talent van het Jaar, de meest talentvolle jonge zorgmanager, is dit jaar gewonnen door Dennis van Veghel. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door vakblad Zorgvisie. Dennis van Veghel is manager van de maatschap Cardiologie en Cardiothoracale chirurgie in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Hij is projectleider van het project Meetbaar Beter dat de resultaten van behandelingen door de maatschap transparant maakt voor patiënten en verzekeraars.

Talent van het Jaar 2013

‘Van Veghel is erg gericht op de patiënt. Inhoudelijk sterk en heeft een boeiend verhaal. Hij heeft een zekere bescheidenheid, maar is duidelijk over zijn eigen rol als manager. Tot slot is hij sterk in het leggen van relaties en het betrekken van anderen bij zijn project’, aldus juryvoorzitter André Rouvoet over de prestaties van Dennis van Veghel. Het Talent van het Jaar ontvangt dit jaar van Fonds NutsOhra een bedrag van 50.000 euro voor het uitvoeren van een project dat de zorg verbetert. Daarnaast heeft de winnaar de Zorgvisie Grow/work Talent van het Jaar award uitgereikt gekregen, een beeldje dat vervaardigd is door de kunstenaar Ruurd Hallema.

Verkiezing

De verkiezing van het Talent van het Jaar heeft donderdagmiddag 11 april plaatsgevonden na een intensieve selectieprocedure die is afgerond met een live presentatie tijdens een congres van Zorgvisie in Breukelen.