Geriater Judith Wilmer: ‘Weekje bewegen maakt al verschil’

Kan iemand zich jonger denken door terug te gaan in de tijd? Hierover gaat de televisieserie Krasse Knarren van Omroep Max waarin oudere bekende Nederlanders mee doen. Een deel van de serie is opgenomen op de afdeling Geriatrie van het Catharina Ziekenhuis.

Actrice Nelly Frijda, choreograaf Barrie Stevens, acteur Bram Biesterveld, zanger Oscar Harris en oud-minister Bram Stemerdink zijn voor één week samengebracht in een huis in Thorn om terug te gaan naar de jaren ’70, de tijd dat hun carrières op hun hoogtepunt waren.

Voordat zij het huis binnengingen hebben geriater Judith Wilmer, fysiotherapeute Miriam van Oostrum en klinisch neuropsychologe Susanne Valentijn de vijf uitgebreid getest. Aan het einde van de week zijn de vijf BN’ers opnieuw in ons ziekenhuis getest om te kijken of zij zich jonger en vitaler zouden voelen.

Het Eindhovens Dagblad interviewde geriater Judith Wilmer over haar deelname aan het tv-programma.

Krasse Knarren is uitgezonden op Nederland 1 doorOmroep Max.

Kijk hier de uitzending van woensdag 3 april 2013 terug.
Kijk hier de uitzending van woensdag 10 april 2013 terug.
Kijk hier de uitzending van woensdag 17 april 2013 terug.