Goede zorg proef je in het Catharina Ziekenhuis

Gezonder, gevarieerder en een meer duurzaam aanbod in ons bedrijfsrestaurant! Deze week is in ons ziekenhuis het nieuwe voedingsconcept ‘Samen Beter Eten’ geïntroduceerd. In eerste instantie voor alle collega’s. In de tweede fase komen voor onze patiënten meerdere eetmomenten per dag en stimuleren we het samen eten op de afdelingen. Kernthema’s van ‘Samen Beter Eten’ zijn verrassend, smakelijk, gezond, plantaardig, duurzaam, minder afval en lokaal ingekocht.

‘Samen Beter Eten’; nieuw voedingsconcept in het Catharina Ziekenhuis.

Gezond eten en drinken is, naast voldoende bewegen en slapen, essentieel voor een goede gezondheid. Een gezond voedingsaanbod draagt bij aan het herstel van patiënten, maar zeker ook aan het voorkomen van ziekte. Vanuit het Nationaal Preventieakkoord – doelstelling: 50% van de ziekenhuizen heeft in 2025 een gezond voedingsaanbod – heeft het Catharina Ziekenhuis een eigen visie op eten en drinken ontwikkeld.

Vanaf deze week verandert het gezonde en duurzame aanbod al in stapjes in het personeelsrestaurant. Wekelijks kunnen onze collega’s een nieuw gerecht proeven en beoordelen. Valt het in de smaak, dan kan het zomaar een blijvertje worden.

De uitrol van het programma ‘Samen Beter Eten’ staat ook voor de (voorbeeld)rol die wij hebben in het adviseren van een gezond eetpatroon en het maken van de juiste keuzes op het gebied van eten en drinken. Op deze wijze dragen we bij aan het welzijn van onze patiënten en de vitaliteit van onze medewerkers.